Analizy controllingu sprzedaży

Controlling sprzedaży w praktyce

warsztaty dwudniowe

CEL I ZAKRES

Podczas warsztatów uczestnicy ćwiczeń i dyskusji opracowują strategie cenowe z uwzględnieniem poznanych technik oraz rozwijają umiejętności operacyjnego analizowania polityki cenowej z rentownością korzystając z prostych ćwiczeń w Excelu.

Ćwiczenia z tworzenia raportów dla menedżerów sprzedaży pozwalają zaznajomić się z międzynarodowymi standardami IBCS® dla profesjonalnego wizualizowania sprzedażowej informacji zarządczej.

ODBIORCY

Pracownicy finansów i controllingu różnych szczebli, menedżerowie i analitycy sprzedaży oraz inne osoby, które wiążą swoją przyszłość w organizacji ze sztuką zarządzania opartą na wysoko rozwiniętej informacji zarządczej.

PROGRAM

  1. Strategie cenowe w realiach rynkowych
    • Proste i sprawdzone metody i narzędzia do zastosowania w tworzeniu i wdrażaniu strategii dla budowania świadomości prowadzonej polityki cenowej.
    • Koncepcja krzywej uczenia się w planowaniu i w decyzjach cenowych dla nowych produktów.
    • Ćwiczenie analityczne: dobór portfeli produktowych dla poprawy rentowności sprzedaży.
  2. Analizy wrażliwości w negocjacjach handlowych
    • Znaczenie analiz marż pokrycia dla wyznaczania celów handlowych.
    • Różnice w definiowaniu struktur rachunku marż w praktyce przedsiębiorstw różnych branż (trudności w analizach konkurencji i w benchmarkach).
    • Ćwiczenie analityczne: wrażliwość marży na kontraktach na przykładzie firmy transportowej
  3. Biznesowe ujęcie kosztów sprzedaży dla podejmowania decyzji
    • Wielowymiarowe ujęcie marż i wyników handlowych.
    • Ćwiczenie analityczne: kalkulacja kosztów fluktuacji pracowników sprzedaży metodą TD ABC dla uzasadnienia kosztów programów prowizyjnych i lojalnościowych dla pracowników sprzedaży.
  4. Raportowanie celów sprzedażowych
    • Raporty, prezentacje i dashboardy – różnice w rozumieniu pojęć i profesjonalne korzystanie w decyzjach strategicznych.
    • Przykłady raportów sprzedażowych spełniających standardy IBCS.
    • Ćwiczenie analityczne: budowanie skutecznych raportów i dashboardów; zasady tworzenia komentarzy i interpretacji.
  5. Efektywne analizy dużych zbiorów danych sprzedażowych w Excelu
    • Ćwiczenie wykorzystania Power Query dla sprawnych analiz, wyszukiwania, przekształcania i uzupełniania danych sprzedażowych.
 
 
 
powrót

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij