IBCS Annual Conference 2022
11.07.2022 / Wydarzenia
24 czerwca 2022 w Berlinie odbyła się konferencja IBCS Annual Conference. To doroczne wydarzenie jest podsumowaniem prac nad standardami IBCS-International Business Communication Standards. Aktywna społeczność zrzeszona w stowarzyszeniu IBCS Association z siedzibą w Szwajcarii ma na celu rozwój spójnego języka wizualizacji i przekazu informacji dla podejmowania decyzji biznesowych.
Tematem wiodącym konferencji w tym roku było:
"SUCCESSful dashboarding and storytelling in various business domains",
co w wolnym tłumaczeniu można rozumieć jako:
"Sukcesy w tworzeniu dashboardów i opowiadaniu historii w różnych domenach biznesowych".
Nie bez znaczenia organizatorzy w tym tytule zapisali słowo SUCCESSful, co dla osób zaznajomionych z koncepcją IBCS jednoznacznie odzwierciedla tzw. formułę SUCCESS według IBCS, czyli zestaw głównych kroków postępowania przy tworzeniu raportów, dashboardów czy prezentacji dla managerów.
Podczas konferencji wystąpiło 26 gości: mówców, panelistów i moderatorów ze Szwajcarii, Niemiec, Włoch, Australii, Polski, Turcji, Niderlandii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Chorwacji.
Program wydarzenia składał się z siedmiu sesji na temat tzw. storytelling, projetkowania dashboardów, raportowania dla różnych obszarów biznesowych, takich jak: produkcja, zarządzanie zasobami ludzkimi, społeczna odpowiedzialność biznesu (tzw. ESG czy CSR), czy zarządzanie projektami. Ponadto uczestnicy poznali aktualności dotyczące społeczności IBCS oraz narzędzi informatycznych certyfikowanych przez IBCS.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się tematy związane z wartością biznesową umiejętnego zagęszczania danych, pomysłami na raportowanie równości w wynagradzaniu pracowników, prezentowanie ryzyk klimatycznych, raportowanie odchyleń w planach produkcyjnych i statusów dla zwinnych projektów. Prelekcje te były prowadzone bazując na praktycznych przykładach z dobrze znanych koncernów, takich jak turecka globalna grupa kapitałowa produkująca m.in. słodycze, niemiecki gigant branży nowych technologii, włoska firma FMCG, szwajcarska sieć marketów spożywczych Denner, czy sieć tramwajów ze Stuttgartu.
Ciekawostki technologiczne zaprezentowane przez narzędzia z certyfikacją IBCS, takie jak: Inforiver (amerykańskiej firmy Lumel), brytyjski XLCubed i niemiecki hi-chart®, wskazują na trendy dotyczące zwinności, dynamiki i kompatybilności z szeroką gamą dobrze znanych narzędzi, takich jak MS Excel, Power BI czy inne narzędzia klasy BI. Inteligentne podejście producentów do dynamicznego wykorzystania wzorców, oznaczeń i zasad IBCS w raportach i dashboardach wyznacza nowe kierunki rozwoju komunikacji analityków z kierownictwem różnych szczebli.
Podsumowaniem spotkania była dyskusja na temat roli dashboardów w przekazywaniu komunikatów biznesowych, z udziałem dobrze znanych i wpływowych postaci tematyki analytics i data scientist na świecie, takich jak: Rolf Hichert z IBCS Institute, Brent Dykes, autor publikacji w Forbes na temat skutecznego komunikowania, Mauro Mujica-Parodi III z firmy Narrative Science i Gopal Krishnamurthy, założyciel i CEO w firmie Lumel. Dyskusję moderował Jürgen Faisst, Partner Zarządzający w IBCS Institute.